Us presentem les orientacions BÀSIQUES que des del seminari hem extret. Esperem que us puguis ser útils.
Quines són les 5 orientacions que considerem bàsiques per atendre a l’alumnat amb TDAH?
- Bona situació a l’aula (asseure’l al davant i amb un company tranquil).
- Utilitzar el reforç positiu amb l’alumne.
- Donar més temps per fer les activitats i segmentar les tasques.
- Treballar conjuntament amb la família estratègies d’organització, planificació, agenda,...
- Treball individual amb l’alumne d’estratègies d’estudi, maneig de l’agenda,..
- Que tot l’equip docent adopti el mateix protocol d’actuació.
- Donar pautes clares que ajudin a la concreció d’objectius.
- Promoure metodologies que afavoreixin la inclusió a l’aula de l’alumnat amb TDAH.
- Ridiculitzar-lo davant del grup. Fer-lo sentir culpable. Etiquetar-lo .
- Evitar tasques llargues. Molt lliures i poc seqüenciades.
- No separar-lo del grup o deixar-lo aïllat.
- Evitar el càstig.
- Vetllar pel tractament farmacològic, segons les pautes de l'equip mèdic.
- Evitar enunciats llargs i preguntes amb moltes tasques subjacents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada